ویژگی‌ها و خصوصیات‌ کلی

صبور، با پشتکار و قابل‌‌اعتماد، مهربان‌، دلسوز و با محبت،‌ با استقامت‌، مصمم‌ و قاطع،‌ آرام‌، خونسرد و اطمینان‌‌بخش‌.
 

جنبه‌ منفی شخصیت

حسود و انحصار‌طلب،‌ غضب‌‌آلود، انعطاف‌ناپذیر و یک‌‌دنده‌، لذت‌‌جو، خودخواه‌ و آزمند.
 

توضیحات عمومی

متولدین‌ اردیبهشت‌ ماه‌ با صلابت‌، اهل‌ عمل‌، با اراده‌ و قاطع‌ هستند، در حقیقت‌ از چنان‌ قدرت‌ اراده‌ بالائی‌ برخوردارند که‌ نمی‌شود آنها را بر خلاف‌ میلشان‌ وادار به ‌انجام‌ کاری‌ کرد، آنها با طیب‌ خاطر و مشتاقانه‌، صادقانه‌ و وفادارانه‌ از شخصی‌ که‌ به ‌او اطمینان‌ و اعتماد دارند، پیروی‌ می‌نمایند. آنها افرادی‌ ثابت‌‌قدم‌، متعادل‌، شهروندانی‌ مقرراتی‌ و طرفدار آرامش‌ هستند. آنها برای‌ مادیات‌ اهمیت‌ خاصی‌ قائلند و هرگز در رابطه‌ با استفاده‌ از قدرتشان‌ برای‌ کسب‌ آرامش‌ به‌ شک‌ و تردید نمی‌افتند.
آنها از نظر روحی‌ و روانی‌ خیلی‌ تیزهوش‌، واقع‌ بین‌ و معقول‌ هستند، ولی‌ در عین‌حال‌ با عقیده‌ای‌ راسخ‌ بر نقطه‌ نظرات‌ و عقاید خود اصرار می‌ورزند و همیشه‌ تابع‌ الگوها و قالب‌های‌ پذیرفته‌ شده‌ و معتبر تجربی‌ هستند. شخصیت‌ آنها قابل‌‌اعتماد، تغییرناپذیر، دوراندیش‌، مقتصد، حساب‌‌شده‌، دقیق‌، جدی‌ است‌ و در مواجهه‌ بامشکلات‌ افرادی‌ تزلزل‌ناپذیر و نستوه‌ هستند. عادات‌ بد و عیوب‌ آنها در حقیقت‌ از پاکدامنی‌ و خوبی‌هایشان‌ سرچشمه‌ می‌گیرند و تحت‌ شرایطی‌ به‌ اوج‌ خود می‌رسند، تحت‌ چنین‌ شرایط نادر و استثنائی‌ متولدین‌ اردیبهشت‌ ماه‌ می‌توانند با یکدندگی‌عجیبی‌ و به‌ طرز زجرآور و آزار‌دهنده‌ای‌ حق‌ به‌ جانب‌ شوند و بدون‌ استفاده‌ ازقدرت‌ خلاقیتشان‌ تبدیل‌ به‌ اشخاصی‌ خشک‌، سخت‌‌گیر، جدی‌، مقرراتی‌، اهل‌ جرو بحث‌، خسته‌‌کننده‌ و بهانه‌گیر شده‌ و به‌ یک‌ زندگی‌ یکنواخت‌ و خودبینانه‌ ادامه‌دهند.
اگر به‌ آنها کوچکترین‌ توهین‌ و یا بی‌احترامی‌ شود، آن‌ را مدت‌ها در فکرشان‌سبک‌ و سنگین‌ می‌کنند و مرتب‌ به‌ آن‌ شاخ‌ و برگ‌ داده‌ و در نهایت‌ به‌ شدت‌ آزرده‌خاطر و خشمگین‌ می‌شوند. متولدین‌ اردیبهشت‌ ماه‌ خواه‌ شخصیتی‌ مثبت‌ داشته ‌باشند و خواه‌ منفی‌، همواره‌ به‌ شخصی‌ نیازمندند که‌ به‌ آنها آفرین‌ و مرحبا بگوید وعزت‌ نفس‌ و غرورشان‌ را تقویت‌ کند. اگرچه‌ اکثر متولدین‌ اردیبهشت‌ ماه‌ تا به‌ این‌اندازه‌ افراطی‌ نیستند.
آنها دوستانی‌ وفادار، صادق‌، دست‌ و دلباز، بزرگوار، بلند نظر و شدیداً عاطفی‌هستند، آنها عمدتاً با اشخاصی‌ که‌ در حد شأن‌ اجتماعی‌ آنها هستند، دوست‌می‌شوند. در حقیقت‌ متولدین‌ اردیبهشت‌ ماه‌ برای‌ دوستی‌ ارزشی‌ خاص‌ قائلند و به‌دوستانشان‌ بی‌نهایت‌ وفادار می‌مانند. در مجموع‌ آنها رئوف‌، دلرحم‌، آرامش‌ بخش‌، دلنشین‌، با‌ملاحظه‌، خونسرد، خوش‌‌قلب‌، متواضع‌، محجوب‌، کم‌ توقع‌، با‌حیا و فروتن‌ هستند و خیلی‌ دیر عصبانی‌ می‌شوند و از دعوا و ناراحت‌‌کردن‌ دیگران‌ به‌شدت‌ اجتناب‌ ورزیده‌ و از آن‌ بیزارند. اگرچه‌ اگر تحریک‌ شده‌ و کاسه‌ صبرشان‌ لبریز شود، بی‌نهایت‌ خشن‌ و تندخو می‌شوند، گویی‌ در آن‌ حالت‌ تمام‌ خویشتن‌ داری‌خویش‌ را از دست‌ می‌دهند. هم‌ چنین‌ زمان‌ شوخ‌ طبعی‌ و بذله‌گوئی‌ آنها غیرقابل ‌پیش‌‌بینی‌ است‌ و اصلاً نمی‌توان‌ حدس‌ زد که‌ آنها چه‌ زمانی‌ به‌ تفریح‌ و سرگرمی‌ نیاز دارند.
اگرچه‌ امکان‌ دارد که‌ ظاهر فیزیکی‌شان‌ این‌ را نشان‌ ندهد، ولی‌ در حقیقت‌ آنها هنردوست‌، با‌سلیقه‌ و هنرشناس‌ هستند و حقیقتاً از هنر و هنرمند لذت‌ می‌برند، چون ‌خودشان‌ در این‌ زمینه‌ از استعداد سرشاری‌ برخوردارند و از هر چیز ناشایست‌ و زشت‌ دوری‌ می‌گزینند. گاهی‌ اوقات‌ به‌ چیزهای‌ بدیع‌ علاقه‌مند می‌شوند و عاشق‌آرامش‌، راحتی‌، تجمل‌، غذاها و نوشیدنی‌های‌ دلچسب‌ و لذیذ هستند و سعی‌ دارند که‌ با ذوق‌ و سلیقه‌ خاصی‌ همه‌ چیز را گلچین‌ کنند ولی‌ متأسفانه‌ گاهی‌ اوقات‌ وسوسه‌شده‌ و به‌ افراط کاری‌ کشیده‌ می‌شوند که‌ منجر به‌ آزمندی‌ شدیدی‌ می‌شود.
متولدین‌ اردیبهشت‌ ماه‌ در محل‌ کارشان‌ اشخاصی‌ کوشا، جدی‌، سخت‌‌کوش‌ و خبره‌ هستند و از این‌ که‌ احتمالاً دستهایشان‌ در حین‌ کار کثیف‌ شود، اصلاً وحشتی‌ ندارند. آنها در حین‌ کار افرادی‌ قابل‌‌اعتماد، واقع‌ بین‌، هوشمند، منظم‌ و بلند پرواز هستند و به‌ راحتی‌ از مافوقان‌ و رؤسای‌ خود اطاعت‌ می‌کنند. آنها در زندگی‌ روزمره‌شان‌ افرادی‌ مسئولیت‌پذیر و مطمئن‌ هستند و به‌ همین‌ دلیل‌ نیز احتمال‌ تغییر و تحول‌ و اخراجشان‌ از محل‌ کار خیلی‌ کم‌ است‌. آنها در امر تجارت‌ و کسب‌ و کار خلاق‌هستند و حقیقتاً مزد پرکاری‌ و خلاقیت‌شان‌ را دریافت‌ می‌کنند. آنها می‌توانند در بسیاری‌ از حرفه‌های‌ متعدد و گوناگون‌ به‌ اوج‌ شکوفائی‌ خود برسند:
بانک‌‌داری‌، رشته‌ معماری‌، ساختمان‌‌سازی‌، تقریباً هر نوعی‌ از کارهای‌ اداری‌ ودفتری‌، کشاورزی‌، دامداری‌، پزشکی‌، شیمی‌، صنعت‌، بیمه‌، آموزش‌‌‌و پرورش‌،مدیریت‌، نقشه‌ برداری‌، سرکارگر و سخنگو و گاهی‌ نیز به‌ طرز شگفت‌‌آوری‌ در زمینه‌ موسیقی‌ و مجسمه‌‌سازی‌ مهارت‌ خاصی‌ از خود نشان‌ می‌دهند. هم‌‌چنین‌ یک‌ امانت‌دار، قیم‌ و نگهبان‌ مطلوبی‌ می‌توانند باشند و به‌ عنوان‌ یک‌ سر‌آشپز به‌ راحتی‌ ممکن‌است‌ شهرت‌ کسب‌ کنند. تعدادی‌ از متولدین‌ اردیبهشت‌ ماه‌ در رشته‌ آواز‌خوانی‌ آن‌چنان‌ ذوق‌ و قریحه‌ای‌ دارند که‌ می‌توانند مشهور شوند و کاملاً در هر رشته‌ای‌ از موسیقی‌ می‌توانند دست‌ همه‌ را از پشت‌ بسته‌ و گوی‌ سبقت‌ را بربایند.
آنها اشخاصی‌ احساساتی‌ و کمی‌ هم‌ خجالتی‌ و کم‌رو هستند و هیچ‌ غل‌ و غشی‌ در این ‌زمینه‌ ندارند. آنها همسرانی‌ خانه‌ دوست‌، صادق‌، باوفا، ثابت‌‌قدم‌، با ملاحظه‌، دقیق‌ و والدین‌ مهربان‌ و دلسوزی‌ به‌ شمار می‌روند و از همسر و فرزندانشان‌ توقع‌ زیادی ‌ندارند. البته‌ گهگاهی‌ بیش‌ از حد حسود و انحصارگر می‌شوند ولی‌ همیشه‌ به‌ موقع‌ به ‌دعوا خاتمه‌ داده‌ و با یک‌ شوخی‌ به‌جا کینه‌ و کدورت‌ را از دل‌ همسر و فرزندانشان‌ درمی‌آورند. اگر همسرشان‌ به‌ احساسات‌ پرشور آنها بها ندهد و آنها را برنجاند، آنها کینه ‌سختی‌ به‌ دل‌ می‌گیرند، اگرچه‌ اگر حریف‌ در این‌ طور مواقع‌ و در نیمه‌های‌ راه‌ حتی‌ کوچک‌ترین‌ تلاشی‌ بکند تا رنجش‌ و دلخوری‌ را از دلشان‌ بیرون‌ آورد، آنها بخشنده ‌و بلند‌همت‌ می‌شوند.
هیچ‌ برج‌ دیگری‌ در منطقه‌ البروج‌ نزدیک‌تر از ثور به‌ زمین‌ نیست‌. هدف‌ و غایت ‌اصلی‌ متولدین‌ اردیبهشت‌ ماه‌ در زندگی‌ در درجه‌ اول‌ حفظ و دفاع‌ از ثبات‌ و سلامتی ‌جسمانیست‌. حس روحی‌ و روانی‌ ذاتی‌ و درونی‌ شما برای‌ هماهنگی‌، سازگاری‌ و مثمر ثمربودن‌ با دوام‌ است‌. هنگامی‌ که‌ به‌‌طور کامل‌ این‌ را درک‌ کنید و همواره‌ این‌ را مد‌نظر داشته‌ باشید، دیگر نیازی‌ به‌ دلبستگی‌ کورکورانه‌ به‌ مال‌ دنیا و راحتی‌های ‌ظاهری‌ نخواهید داشت‌. اگر دریابید که‌ این‌ آرامش‌ درونی‌ و ذاتی‌ شما تمام‌ مواردمثبت‌ ذکر شده‌ را باعث‌ می‌شود، به‌ طور حتم‌ غافلگیر خواهید شد و دیگر در زندگی‌هیچ‌ کم‌ و کسری‌ نخواهید داشت‌. در نهایت‌ متولدین‌ اردیبهشت‌ ماه‌ نیازمند کشف ‌حقیقی‌ترین‌، عمیق‌ترین‌، اصیل‌ترین‌ و خالص‌ترین‌ ارزش‌های‌ وجودی‌ خودشان‌ هستند. زمانی‌ که‌ آنها واقعاً چیزهای‌ ارزشمند را پیدا کند، دیگر مجبور نخواهند بود پای‌‌بند چیزهای‌ کم‌‌ارزش‌ شوند. بزرگترین‌ و مهم‌ترین‌ گواه‌ ارزش‌ برای‌ متولدین ‌اردیبهشت‌ ماه‌ زیبائی‌ است‌ که‌ حقیقتاً آن‌ را با تمام‌ وجود حس‌ می‌کنند.
 

مشکلات احتمالی

هر کسی ویژگی‌ها و خصوصیات‌ منحصر به‌ فردی دارد و زمانی که‌ این‌ خصلت‌ها سرکوب‌ و یا فرو‌خورده‌ شوند، یا برآورده‌ نشوند، باعث‌ بروز مشکلاتی می‌شوند. توصیه‌ ما این‌ است‌ که‌ این‌ پیشنهادات‌ را به‌ کار ببندید و از مواجهه‌شدن با نتایج‌ عالی آن شگفت‌زده‌ شوید:
ـ مشکل‌: از آنجائی‌ که‌ بیش‌ از حد احساساتی‌ هستید، بیشتر اوقات‌ تصور می‌کنید که‌ از احساسات‌ پاک‌ شما سوء استفاده‌ می‌شود و در حقیقت‌ سرتان‌ را شیره‌ می‌مالند که‌ همین‌ باعث‌ شده‌ که‌ از مرحله‌ پرت‌ شده‌ و یک‌ شخص‌ ساده‌ به‌ نظر بیائید.
ـ راه‌ حل‌: بهتر است‌ توجه‌ داشته‌ باشید که‌ جاذبه‌ و گیرائی‌های‌ شما (آهن‌‌ربای‌ وجودتان‌) هم‌ تأثیرات‌ مثبت‌ و هم‌ تأثیرات‌ منفی‌ را به‌ خود جذب‌ می‌کنند، بنابراین ‌باید خودتان‌ دوستانتان‌ را انتخاب‌ کنید، نه‌ این‌ که‌ اجازه‌ دهید که‌ انتخاب‌ شوید.
ـ مشکل‌: احساس‌ می‌کنید که‌ چیزهای‌ جسمانی‌ جاذبه‌ و گیرائی‌ خود را از دست‌ داده‌اند و شما هر روز از دنیای‌ اطرافتان‌ بیشتر فاصله‌ می‌گیرید. در حقیقت‌ در این میان ‌دیگر دلبستگی‌های‌ جسمانی‌ پول‌ و مادیات‌ اهمیت‌ خود را از دست‌ داده‌اند.
ـ راه‌ حل‌: شما در حال‌ کشف‌ یک‌ هماهنگی‌ و سازگاری‌ داخلی‌ در وجودتان‌ هستید که‌ سعی‌ دارد جای‌ مسایل‌ جسمانی‌ را با مسایل‌ روحی‌ و روانی‌ عوض‌ کند. شما باید بگذارید این‌ هماهنگی‌ بدون‌ آنکه‌ آن‌ قسمت‌ از وجودتان‌ که‌ تأمین‌‌کننده‌ معاش‌خانواده‌تان‌ است‌، از بین‌ برود، به‌ راحتی‌ گسترش‌ یابد.
ـ مشکل‌: ترس‌ و هراس‌ بی‌دلیل‌ از مشکلات‌، ضرر و حسادت‌ و بدگمانی‌ راجع‌ به ‌اینکه‌ دیگران‌ بر علیه‌ شما توطئه‌ و دست‌ به‌ یکی‌ کرده‌اند.
ـ راه‌ حل‌: شما به‌ طور ذاتی‌ نه‌ تنها قدرت‌ جذب‌ وفاداری‌ را دارید، بلکه‌ قدرت‌ عقل‌ و خرد شما آنقدر زیاد است‌ که‌ حقیقتاً می‌توانید به‌ آنچه‌ در اطرافتان‌ در جریانست‌، آگاهی‌ یابید. فقط باید مراقب‌ باشید تا اعتماد به‌ نفس‌ تان‌ را از دست‌ ندهید و اگراحیاناً چنین‌ اتفاقی‌ افتاد، باید هر چه‌ زودتر آن‌ را بازسازی‌ نمائید.
ـ مشکل‌: نسبت‌ به‌ زندگی‌ احساس‌ افسردگی‌ و دلتنگی‌ می‌کنید. به‌ نظرتان‌ اطرافیان ‌و نزدیکانتان‌ مایه‌ تسلی‌ و دلداری‌ نیستند و از همه‌ چیز بیزار و ناراضی‌ هستید. گمان‌می‌کنید زندگی‌ بی‌معناست‌ و به‌ همین‌ دلیل‌ به‌ خوشی‌ها و تفریحات‌ جسمانی‌ روی‌آورده‌ و در حقیقت‌ به‌ آنها اعتیاد پیدا کرده‌اید.
ـ راه‌ حل‌: بهتر است‌ ارزش‌ مسایل‌ روحی‌ و روانی‌ (معنوی‌) زندگی‌ را دوباره‌ بیابید. باید کنترل‌ زندگی‌ را در دست‌ بگیرید و بدانید که‌ خوشی‌های‌ زودگذر زندگی‌ اصلاً مهم‌ نیستند، بلکه‌ معنویات‌ هستند که‌ از اهمیت‌ به‌سزائی‌ برخوردارند.
 

سیاره‌ حاکم‌ : زهره‌

۱. فاصله‌ متوسط ناهید از خورشید: ۷۲۳۰
۲. دور و گردش‌ نجومی‌ از کانون‌ (برحسب‌ سال‌): ۶۲۰
۳. شعاع‌ استوائی‌ (برحسب‌ کیلومتر): ۶۰۵۲
۴. شعاع‌ قطبی‌ (برحسب‌ کیلومتر): ۶۰۵۲
۵. دور گردش‌ و دوران‌ جرم‌ (برحسب‌ ساعت‌): ۳۲:۵۸
۶. انحناء خط استوا نسبت‌ به‌ کانون‌ (برحسب‌ درجه‌): ۱۷۷/۳ 
 

نام‌ افراد مشهوری که‌ در ماه‌ اردیبهشت متولد شده‌اند

1. سیگموند فروید (۱۷ اردیبهشت‌ ۱۸۵۶)
2. ویلیام‌ شکسپیر (۷ اردیبهشت‌ ۱۵۶۴)
3. مالکوم‌ اکس‌ (۳۰ اردیبهشت‌)