متولدین دهه اول این ماه طالعی نیک دارند و در زندگی اجتماعی و اتصادی و خانوادگی موفق هستند. اغلب شخصیتهای دینی و اجتماعی، از متولدین این دهه میباشند، این افراد دارای هوش و ذکاوت – تحمل خوب – پرانرژی – درونگرا – دارای افکاری ثابت – عموماً دارای شهرت و موفقیت اجتماعی میباشند. مشاغل موافق با اینان: فعالیتهای دریایی – صیادی و قایقرانی – سدسازی – آب و آبیاری – عمرانی – امور عام المنفعه – مشاغل سیار و آزاد و ... میباشد .

متولدین دهه دوم این ماه، افرادی حساس – ناپایدار – تأثیرپذیر – دو شخصیتی ــ دمدمی مزاج – متعصب و پایبند به تعهدات اجتماعی و اقتصادی و خانوادگی – به علت عدم ثبات روانی، از برخورد صحیح با مشکلات ناتوان، اما در مشکلات دیگران توانا و مشاور و مددکار میباشند. این افراد مریدانی صادق – دوستانی وفادار – طالب طبیعت و سیر و سفر – و اغلب دارای عمری طولانی خواهند بود .

متولدین دهه سوم این ماه، افرادی اجتماعی – فعال – شجاع – مغرور – سختگیر – جدی – دارای نظم و انضباط – پایبند سنتها – مخالف نوآوری – دارای شخصیت غریزی و تمایلات جسمانی – در برخورد خشن و تندخو- با محیط اطراف ناسازگار – ماجراجو – قدرت طلب – متکی به نیروی جسمانی – در امور خانوادگی سرکش – بعضاً در زندگی زناشویی ناموفق و مواجه با شکست – اهل سیر و سفر و ....

مشاغل مورد علاقه متولدین این دهه از ماه سرطان اغلب گوناگون بوده و از ساختمان سازی تا تخصصهای علمی و مهندسی و غیره است. گاه تنوع شغلی و زندگی این افراد تا حد خانه به دوشی پیش میرود.